Tkanie makatki na krośnie.



Zapraszam Was do zabawy związanej z tworzeniem własnych makatek. 
Do pracy przydają się:
-  niepotrzebne, zużyte bawełniane koszulki bądź prześcieradła, 
- ramka ze zdjęcia (zamiast tego może być inna wykonana na kawałku twardego kartonu),
- pinezki lub szpilki,
- nożyczki.

W początkowej fazie trzeba będzie pobawić się w rwanie materiału, ja zaczynałam ciąć nożyczkami, a później starałam się rwać w miarę równo cienkie paski o podobnej grubości.

Gdy mamy już wystarczająco dużo pasków szukamy w domu odpowiedniej ramki ze zdjęcia lub tworzymy ją z kartonu. Ja użyłam szpilek bo miałam pod ręką ramkę drewnianą z dosyć miękkiego materiału. Następnie montujemy paski wzdłuż ramki, dobrze jest zaprojektować jakiś wzór według którego  będzie ustawiać paski obok siebie.



Kolejnym etapem pracy będzie przeplatanie kolorowych pasków pod kątem prostym do stworzonych wcześniej linii. Pamiętajcie przeplatamy na zmianę - jeżeli pierwszy pasek jest na górze, to kolejny zaczynamy pleść od dołu.



Na konie zaplatamy sąsiadujące obok siebie paski w węzełki. Pomoże nam to w uregulowaniu brzegów naszej makatki.


Udanej zabawy ! :) Wasza makatka może posłużyć jako dywan np. do waszego pokoju dla lalek lub stać się ozdobą ściany bądź serwetką. Udanej pracy. Zachęcam do tworzenia zdjęć swoich prac i przesyłania ich na nasz adres: kmp.czarkow@gmail.com. Do usłyszenia znowu! :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Portret mojej mamy - kolaż.

Ramka z kwiatami z szyszek.

„Reduce, Reuse and Recycle” - wazon z butelki po szamponie